...perskärpästä. Tai siis "pahempi" perskärpänen on tuo nuori neiti. Olen jättänyt sen aiemminkin yksin kotiin ja olen hetken rapussa kuunnellut oven läpi ja aivan hiljaista on ollut. Tänään sitten lähdin käyttämään Taraa hieman pidemmällä pissalenkillä ja jätin Sissin yksin koiraportin taakse. Tein virheen ehkä siinä, että Sissi ei ollut puolitajuttomassa tilassa, eli siis väsynyt, vaan aivan virkeä. Jätin myös tietokoneen nauhoittamaan Sissin yksinoloa. Ja voi jumankauta mikä meteli täällä kämpässä oli ollut. Sissi oli kiljunut, haukkunut, murissut ja hirvittävä kolina koiraportista kuului myös. Kun tultiin takaisin oli makuuhuoneen lattia ihan pissassa, oli ilmeisestikin tehnyt paniikkipissat ja sitten hyppinyt sen päällä. Lelut oli ihan ympäri huonetta ja vesikuppi läikytetty puoliksi lattialle. Kun päästin Sissin pois makuuhuoneesta, se käveli herkeämättä minun perässä ja heti kun pysähdyin, kävi Sissi minun jalkojen päälle nukkumaan. Olemme siis ilmeisestikin siinä tilanteessa, että kestää kyllä sen, että minä poistun. Sen sijaan, että minä sekä Tara poistutaan on sille liikaa. Valtavan laumaviettinenhän Sissi on, joten sinällään käytös ei mitenkään yllätä. Positiivisena seikkana mainittakoon, että ko. käytös ei kuitenkaan aiheuta ongelmia esim. minun työpäivien aikana, koska Sissin ei tarvitse olla ilman Taraa. Meillä on siis ruhtinaallisesti aikaa paneutua tähän "ongelmaan", joka siis on Sissin sekoaminen, jos jää yksin liian aktiivisessa mielentilassa eli siis tässä tapauksessa hereillä :) Ja tästä pääsemme myös kenties johtopäätökseen, että Sissillä ei suinkaan ole pahin eroahdistus minuun kohdistuen vaan Taraan.